Poskręcany plastik na szpulach

Awatar użytkownika
dziobu
Posty: 353
Rejestracja: 22 wrz 2016, 16:17
Kontaktowanie:

Poskręcany plastik na szpulach

Postautor: dziobu » 30 paź 2016, 15:39

Witam,

Jak radzicie sobie z poskręcanym i naprężonym plastikiem na szpulach?
Mam taki (Wolfix PLA Żółty cytrynowy) całkiem nowiutki. Po 2h drukowania (ok 16m materiału) drut był tak naprężony że się rozwinął rozrzucając mi po okolicy różne rzeczy z biurka ;) Jak zadbałem o to żeby szpula nie obracała się podczas drukowania (żeby był naciąg) to dopiero po 6h był problem. I też nie mały. A drukowałem model na 12h...
W sumie mam ten problem z wieloma plastikami (głównie PLA). Czy on jest źle nawinięty? Drukarka rozwija go od przodu a on sprawia wrażenie jakby był nawinięty od boku. Rozumiem że plastik nawinięty na szpulę przyjmuje jej krzywiznę (zwłaszcza jak jest to robione na ciepło) no ale żeby po położeniu szpuli bokiem rozwinęło się tak z 20-30m (bo i takie mam)? Zwłaszcza że inny plastik tego czy innego producenta nie wykazuje podobnych właściwości.
Porobiłem sobie różne prowadnice i zapewniłem stały naciąg szpuli ale to nic nie dało. Plastik potrafi się zakręcić zaraz za szpulą tak że powstaje pętla która blokuje się w pierwszym otworze mojej prowadnicy. W skrajnym wypadku kilkanaście (!!!) zwojów wypadło ze szpuli i owinęło się na stojaku.

Ma ktoś takie problemy? Czy wystarczyło by wygrzanie szpuli (coś typu 1h w 70 stopniach)? Nigdy tak nie wygrzewałem a nie chcę plastiku zniszczyć.
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D

AdamJ1
Posty: 181
Rejestracja: 13 maja 2016, 18:43
Kontaktowanie:

Re: Poskręcany plastik na szpulach

Postautor: AdamJ1 » 30 paź 2016, 17:57

Ja mam takie kawałki kabla miedzianego przyklejonego na gorący klej na każdej szpulce wolfixa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 407
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:27
Kontaktowanie:

Re: Poskręcany plastik na szpulach

Postautor: virgin71 » 31 paź 2016, 10:20

Rada, która nie poskutkowała w sprawie wadliwego filamentu, ale skutkuje w tym z czym masz problem - włóż szpulę na 10minut do piekarnika nastawionego na 60-80'C

Awatar użytkownika
dziobu
Posty: 353
Rejestracja: 22 wrz 2016, 16:17
Kontaktowanie:

Re: Poskręcany plastik na szpulach

Postautor: dziobu » 31 paź 2016, 12:06

virgin71 pisze:Rada, która nie poskutkowała w sprawie wadliwego filamentu, ale skutkuje w tym z czym masz problem - włóż szpulę na 10minut do piekarnika nastawionego na 60-80'C


Czyli jednak tak można próbować. Chętnie to sprawdzę. (i rozumiem że mówimy o PLA).
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D

Awatar użytkownika
virgin71
Posty: 407
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:27
Kontaktowanie:

Re: Poskręcany plastik na szpulach

Postautor: virgin71 » 31 paź 2016, 15:44

dziobu pisze:
virgin71 pisze:Rada, która nie poskutkowała w sprawie wadliwego filamentu, ale skutkuje w tym z czym masz problem - włóż szpulę na 10minut do piekarnika nastawionego na 60-80'C


Czyli jednak tak można próbować. Chętnie to sprawdzę. (i rozumiem że mówimy o PLA).

Tak, PLA. ABS ma wyższą temperaturę mięknięcia.


Wróć do „Filamenty/Żywice”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość