Formowanie tworzyw z rozdmuchem w formie - czy ktoś coś?

Wszystkie inne sposoby wytwarzania
Awatar użytkownika
Krzysztof
Administrator
Posty: 2860
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:03
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Formowanie tworzyw z rozdmuchem w formie - czy ktoś coś?

Postautor: Krzysztof » 07 maja 2017, 16:43

Poszukuję firmy, która zajmuje się produkcją małoseryjną/prototypową detali z tworzywa metodą rozdmuchu w formie. Chodzi dokładnie o formowanie nietypowej rury, którą właśnie w taki sposób można uzyskać. Czy ktoś ma wiedzę gdzie takowa firma się znajduje?

mcexperts
Posty: 609
Rejestracja: 19 kwie 2016, 18:40
Kontaktowanie:

Re: Formowanie tworzyw z rozdmuchem w formie - czy ktoś coś?

Postautor: mcexperts » 07 maja 2017, 18:05

Sam zrobisz najpierw formę a później wydmuchasz. Zależnie jak duże to ma być, to jednak kompresor łatwiej ogarnąć niż podciśnienie ;)

Termoformowane próżniowe to właściwie ta sama technologia.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2017, 18:05 przez mcexperts, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Administrator
Posty: 2860
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:03
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Formowanie tworzyw z rozdmuchem w formie - czy ktoś coś?

Postautor: Krzysztof » 07 maja 2017, 18:07

Formę sam zrobię, to nie problem, tylko skąd takie rury do grzania i jak to grzać :roll:

mcexperts
Posty: 609
Rejestracja: 19 kwie 2016, 18:40
Kontaktowanie:

Re: Formowanie tworzyw z rozdmuchem w formie - czy ktoś coś?

Postautor: mcexperts » 07 maja 2017, 20:08

Zależy co kolega chce robić, najprościej to folie do termoformowania rozdmuchac. Albo zawinąć w rurę i rozdmuchac.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Awatar użytkownika
Krzysztof
Administrator
Posty: 2860
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:03
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Formowanie tworzyw z rozdmuchem w formie - czy ktoś coś?

Postautor: Krzysztof » 08 maja 2017, 8:18

Potrzebuję wydmuchać główną rurę (tą najdłuższą) do snorkla którego będę projektował. Przykładowa fotka podobnego produktu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kopytko
Posty: 964
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:04
Lokalizacja: Oleśnica
Kontaktowanie:

Re: Formowanie tworzyw z rozdmuchem w formie - czy ktoś coś?

Postautor: Kopytko » 08 maja 2017, 8:58

Ja mialem kiedys przyjemnosc ogladac maszyne do formowania butelek. Niestety nie powiem skad wziasc material. Ale sam proces grzania jest prosty. Te tubki plastikowe do rozdmychania byly zakladane na tasmie i poryszaly sie jakies 2 metry przez tunel, ktory byl po jego bokach ogrzewany palnikami gazowymi. Plomienie rownolegle do tubki i troszke wyzsze niz sama tubka. Dodatkowo tubki poruszaly sie takim mozna by to nazwac wezem aby chyba rownomiernie rozgrzac scianki. Potem wyjezdzaly z tunelu i do chlodzonej woda formy. Wiec sam proces grzania nie byl jakos skomplikowany.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.

kuzyn z Poznania
Posty: 214
Rejestracja: 21 cze 2016, 22:59
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Formowanie tworzyw z rozdmuchem w formie - czy ktoś coś?

Postautor: kuzyn z Poznania » 08 maja 2017, 10:06

Kopytko pisze:Ja mialem kiedys przyjemnosc ogladac maszyne do formowania butelek. Niestety nie powiem skad wziasc material. Ale sam proces grzania jest prosty. Te tubki plastikowe do rozdmychania byly zakladane na tasmie i poryszaly sie jakies 2 metry przez tunel, ktory byl po jego bokach ogrzewany palnikami gazowymi. Plomienie rownolegle do tubki i troszke wyzsze niz sama tubka. Dodatkowo tubki poruszaly sie takim mozna by to nazwac wezem aby chyba rownomiernie rozgrzac scianki. Potem wyjezdzaly z tunelu i do chlodzonej woda formy. Wiec sam proces grzania nie byl jakos skomplikowany.

Kopytko to dla Krzysztofa ślepy zaułek...tak myślę.
Tubki o których piszesz to PREFORMY wykonane z PET
http://www.hanex.com.pl/preformy/39,olej__2_ring
Nawet największej (tj.23g) nie rozdmuchasz do rozmiarów rury o której pisze Krzysztof
To technologia dobra do produkcji napojów (10-15000 butelek na godzinę) (wiem coś o tym sprzedawałem miliny szt etykiet dla pewnej sieci w kropeczki :))

mcexperts
Posty: 609
Rejestracja: 19 kwie 2016, 18:40
Kontaktowanie:

Re: Formowanie tworzyw z rozdmuchem w formie - czy ktoś coś?

Postautor: mcexperts » 08 maja 2017, 11:31

No, do tak dużego elementu to się nie uda raczej. Wylaminowac będzie najłatwiej.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Awatar użytkownika
Krzysztof
Administrator
Posty: 2860
Rejestracja: 19 kwie 2016, 14:03
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Formowanie tworzyw z rozdmuchem w formie - czy ktoś coś?

Postautor: Krzysztof » 08 maja 2017, 17:01

No właśnie nie chcę laminować :roll: Jak nie da rady inaczej to trzeba będzie.

Awatar użytkownika
MosfetN
Posty: 148
Rejestracja: 13 cze 2016, 21:49
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Formowanie tworzyw z rozdmuchem w formie - czy ktoś coś?

Postautor: MosfetN » 08 maja 2017, 19:19

A nie lepiej zrobić 2 połówki metodą podciśnieniową z arkusza plastiku oraz drukowanego wzornika ,a potem skleić / zespawać ultradzwiękowo ?
Obrazek
[EN] ---> https://bytechlab.com/ |||| [PL] ---> https://bytechlab.com/pl/
Aktualne drukarki:
- RAPTOR XLS 360


Wróć do „Inne obszary fabrykacji”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość