Uszczelnienie wydruku

Awatar użytkownika
Miś
Posty: 750
Rejestracja: 22 kwie 2016, 14:23
Kontaktowanie:

Uszczelnienie wydruku

Postautor: Miś » 02 maja 2016, 15:11

Witam.
Wydrukowałem sobie wazonik z PET-G, ładny jest, ale przydało by się też żeby był praktyczny. Niestety z tym mam problem bo przecieka. Nie dno ale boki.
Kształt ma dość fikuśny i nieregularny, więc jedynym wyjściem jest wlać coś do środka, poobracać aby się rozprowadziło, wylać nadmiar i wysuszyć.
Tylko co tam wlać żeby uszczelniło, złapało się do PET-a a jednocześnie go nie rozpuściło, i nie zepsuło efektu, bo to z przejrzystego wydrukowane ?
Myślałem o lakierze bezbarwnym, ale nie wiem czy to dobry pomysł.
-- MIŚ --


Oskar
Posty: 337
Rejestracja: 19 kwie 2016, 17:26
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wydruku

Postautor: Oskar » 02 maja 2016, 17:55

żywica?

Awatar użytkownika
drygol
Posty: 115
Rejestracja: 19 kwie 2016, 21:33
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wydruku

Postautor: drygol » 02 maja 2016, 19:29

Robilem pewien patent tylko ze z PLA. Ale tu nie powinno byc roznicy.
Chcialem uszczelnic waze.
W zaleznosci od tego jaka masz akurat zywice , gesta czy nie to albo smarujesz albo wlewasz i na wirowke.
Ja sobie zmontowalem z jakiegos silniczka na szybko a element na tasme gabkowoa dwustronna przyczepilem

Jedna wazna UWAGA - warto zalozyc na cale to krecace sie ustrojstwo jakas osolone.
Mocno nie polecam odpalac wirowki bez oslony :D dluuuugo sie potem kropki z zywicy odrywa z otoczenia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Krzyś59
Posty: 122
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:01
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wydruku

Postautor: Krzyś59 » 02 maja 2016, 19:32

Plasti-Dip - robiłem tak z doniczką i działa. Można spray, można wlać do środka (dość gęsty, ładnie się rozcieńcza ksylenem) i pokręcić żeby dobrze rozprowadzić.

Awatar użytkownika
Miś
Posty: 750
Rejestracja: 22 kwie 2016, 14:23
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wydruku

Postautor: Miś » 02 maja 2016, 20:02

Żywicę mam tylko bardzo gęstą, więc z tym by było ciężko. Ten plasti-dip jest ciekawy, tylko trochę drogi. Muszę zrobić próbę ze zwykłym lakierem bezbarwnym.
Edit:
Zastanawiam się na takim nitro: http://allegro.pl/lakier-nitro-bezbarwn ... 36684.html
-- MIŚ --

Awatar użytkownika
marcino
Posty: 186
Rejestracja: 20 kwie 2016, 9:10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wydruku

Postautor: marcino » 02 maja 2016, 20:26

Ja poszedłem trochę w inną stronę z wazonami ..wykonałem kopie z dostępnych szkiców e3d volkan i założyłem dysze 0.70 - 1.0 , drukowałem wazony (tryb waza cięte Cura jeden obrys) 300 mm wysokości i 250 mm szerokości w podstawie ,wszystko szczelne poza jednym wyjątkiem Wieży Eiffla przeskalowana i pojawiał się mały błąd który został usunięty dzięki Jarkowi @imrahil w miejscu nieszczelności. Na ostatnim foto jest nawet woda widoczna :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
pozdrawiam Marcin ;)

Awatar użytkownika
Miś
Posty: 750
Rejestracja: 22 kwie 2016, 14:23
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wydruku

Postautor: Miś » 02 maja 2016, 21:37

Będę musiał spróbować rozwiercić którąś z moich dysz do 0.7. Bo na razie katuję dyszę 0.4 wypychając w trybie wazy ścieżkę 0.5 przy warstwie 0.25 :lol:
-- MIŚ --

Awatar użytkownika
Krzyś59
Posty: 122
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:01
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wydruku

Postautor: Krzyś59 » 03 maja 2016, 16:06

Plasti_Dip tani nie jest, ale chyba warty swojej ceny. Ja kombinuję z łapkami e-Nable ale mam problem z nakładkami żelowymi na palce, po prostu u nas są niedostępne, a jeśli już to za chore pieniądze. W ramach testów kupiłem 0,25 L Plaslti-Dipu (ponad 40 zł wyszło), pokombinowałem z rozcieńczalnikiem, bo oryginalny też ma cenę z sufitu (ksylen rozpuszcza i zmywa) i próbowałem pokrywać opuszki palców e-Nable Plasti-Dipem bezbarwnym (Clear). Wygląda, że mam co chciałem. W załączniku zdjęcie. Jak widać nałożone są dwie warstwy. Czas schnięcia jednej to około 4-6 godzin.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

maker3d_pl
Posty: 3
Rejestracja: 04 gru 2016, 9:43
Lokalizacja: Józefów na Roztoczu
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wydruku

Postautor: maker3d_pl » 04 gru 2016, 9:50

Czy znacie filamenty które są bardziej przystosowane do przetrzymywania cieczy?
Drukowanie 3d http://maker3d.pl


Wróć do „Obróbka wydruków”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość